Un conegut sabater de Vic, Josep Soldevila, ha fabricat la primera vamba independentista. Es tracta d'una sabata amb una estelada que es comercialitza per Internet i en parades de l'ANC. La idea va sorgir quan l'Assemblea Nacional Catalana va encarregar el disseny gràfic de la 1a Marxa cap a la Independència Ulldeter-Roda de Ter a l'estudi GS gràfica.
El cartell consistia en unes vambes amb una estelada incorporada al disseny. Segons han explicat des de l'ANC, la gent es va començar a interessar en la vamba i, per aquest motiu, Soldevila va decidir fer-la realitat. De moment, hi ha cinc models per a home i per a dona i s'estan preparant per a nens. Un dels models s'ha esgotat en pocs dies.
Segons El 9 nou :
La febrada independentista ha donat peu a diferents fenòmens. Entre ells, el del merchandising de tipus independentista. D’entre tots els productes amb alguna referència o altra a la independència i l’estelada, però, destaca per la seva peculiaritat l’aparició de les Vamcats, les vambes independentistes. Es tracta d’un calçat esportiu que figurava en els cartells i la pàgina web de la Marxa per la Independència que ha organitzat aquest estiu l’Assemblea Nacional Catalana. El disseny de la campanya va anar a càrrec de l’estudi GS Gràfica, que dirigeix el dissenyador vigatà Guillem Soldevila. El cas és que la vamba del disseny, que no existia, va despertar l’interès de molta gent, que trucava a l’Assemblea demanant on es podien trobar les vambes. Aquesta demanda i l’enginy del pare del dissenyador, Josep Soldevila, sabater vigatà jubilat, que havia regentat la sabateria de Can Serrallonga i vinculat a l’Assemblea des del primer dia, va fer que acabessin donant vida a la vamba. “Ho hem fet durant l’agost, buscant primer de tot fabricants que poguessin garantir una qualitat, i diria que ens n’hem sortit, ja que ha sortit un producte molt digne”, explica Guillem Soldevila.
Les vambes es poden comprar per internet a l’adreça www.vamcats.cat o a les parades de l’Assemblea d’Osona. Tenien pensat baixar a vendre’n aquesta Diada a Barcelona, però tenen por que ja no els quedi estoc, ja que des del 25 d’agost que els va arribar la primera remesa han venut gairebé els 500 parells que havien fet fabricar. Ara estan esperant reposicions. En aquesta nova remesa, a més, hi haurà dos models nous per a nen. “Ha estat la gent la que les ha fet, ja que ens les demanaven i nosaltres els dèiem: però si no existeixen!”, s’exclama Soldevila, autor del fotomuntatge inicial i fill del creador de les Vamcats.
Les vambes es poden comprar per internet a l’adreça www.vamcats.cat o a les parades de l’Assemblea d’Osona. Tenien pensat baixar a vendre’n aquesta Diada a Barcelona, però tenen por que ja no els quedi estoc, ja que des del 25 d’agost que els va arribar la primera remesa han venut gairebé els 500 parells que havien fet fabricar. Ara estan esperant reposicions. En aquesta nova remesa, a més, hi haurà dos models nous per a nen. “Ha estat la gent la que les ha fet, ja que ens les demanaven i nosaltres els dèiem: però si no existeixen!”, s’exclama Soldevila, autor del fotomuntatge inicial i fill del creador de les Vamcats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada